تقوا........


آیت الله بهجت (ره):

از ما، عمل چندانی نخواسته اند!

مهم تر از عمل کردن، "عمل نکردن" است!

تقوا یعنی "عمل گناه را مرتکب نشدن!

همه میپرسند چه کار کنیم؟

من میگویم: بگویید چه کار نکنیم؟

و پاسخ اینست:

گــــــــنــــــــــــاه نــــکــنــیــد.

شاه کلید اصلی رابطه با خدا " گــنــاه نــکــردن " است.


گناه زنجیری بر دست و پای انسان

سخنان بزرگان در مورد نماز

امام على علیه السلام :
لَو یَعلَمُ المُصَلّى ما یَغشاهُ مِنَ الرَّحمَةِ لَما رَفَعَ رَأسَهُ مِنَ السُّجودِ؛
اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت.
غررالحکم، ج 5، ص116

نماز

امام صادق علیه السلام :
تَسبیحُ فاطِمَةَ علیهاالسلام فى کُلِّ یَومٍ فى دُبُرِ کُلِّ صَلاةٍ اَحَبُّ اِلَىَّ مِن صَلاةِ اَلفِ رَکعَةٍ فى کُلِّ یَومٍ؛
تسبیحات فاطمه زهرا علیهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار رکعت نماز در هر روز است.
کافى، ج 3، ص 343، ح 15

امام صادق علیه السلام :
مَن قَبِلَ اللّه مِنهُ صَلاةً واحِدَةً لَم یُعَذِّبهُ وَمَن قَبِلَ مِنهُ حَسَنَهً لَم یُعَذِّبهُ؛
خداوند از هر کس یک نماز و یا یک کار نیک را قبول کند، عذابش نمى نماید.
کافى، ج 3، ص 166، ح 11

پیامبراکرم (ص) :
علم الایمان الصلوة
علامت و نشانه ایمان نمازاست .
شهاب الاخبار، ص 59

امام کاظم (ع) :
افضل ما یتقرب به العبد الی الله بعد المعرفة به ، الصلوة
بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، نماز است.

فرمایشات خداوند


فرمایشات خداوند

سوگند  به  روز  وقتی  نور می گیرد  و به شب  وقتی آرام  می گیرد که من نه تو را رها  کرد ه ام و نه با  تو دشمنی کرده ام. (ضحی 1-2)   افسوس که هر کس را به تو فرستادم  تا  به تو بگویم دوستت دارم و راهی پیش پایت بگذارم او را که مرا به سخره گرفتی. (یس  30) و هیچ پیامی از پیام هایم به تو مرسید مگر از آن روی گردانیدی. (انعام 4) و با خشم رفتی و فکر کردی هرگز بر تو  قدرتی نداشته ام (انبیا 87و مرا به مبارزه طلبیدی و چنان شدی که گمان توهم زده بردی خودت بر همه چیز  قدرت داری. (یونس  24) و این در حالی بود که حتی مگسی را نمی توانستی و نمی توانی بیافرینی و اگر مگسی از تو چیزی بگیرد نمی­توانی از او پس بگیری (حج 73) پس چون مشکلات از بالا و پایین آمدند و چشمهایت از وحشت فرورفتند، و قلبت آمد توی گلویت و تمام وجودت لرزید چه لرزشی، گفتم کمک هایم در راه است و چشم دوختم ببینم که باورم میکنی اما به من گمان بردی چه گمان هایی. احزاب 10) تا زمین با آن فراخی بر تو تنگ آمد پس حتی از خودت هم به تنگ آمدی و یقین کردی که هیچ پناهی جز من نداری، پس من به سوی تو بازگشتم تا تو نیز به سوی من بازگردی، که من مهربان ترینم در بازگشتن. (توبه 118)- وقتی در تاریکی ها مرا بزاری خواندی که اگر تو را برهانم با من میمانی، تو را از اندوه رهانیدم اما باز مرا با دیگری در عشقت شریک کردی. (انعام63-64) این عادت دیرینه­ات بوده است، هرگاه که خوشحالت کردم از من روی گردانیدی و رویت را آن طرفی کردی و هروقت سختی به تو رسید از من ناامید شده­ای. (اسرا 83) آیا من برنداشتم از دوشت باری که می شکست پشتت؟ (سوره شرح 2-3) غیر از من خدایی که برایت خدایی کرده است؟ (اعراف 59) پس کجا میروی؟ (تکویر 26) پس از این سخن دیگر به کدام سخن می خواهی ایمان بیاوری؟ (مرسلات 50) چه چیز جز بخشندگیم باعث شد تا مرا که می بینی خودت را بگیری؟ (انفطار 6) مرا به یاد می آوری؟ من همانم که بادها را میفرستم تا ابرها را در آسمان پهن کنندو ابرها را پاره پاره به هم فشرده می کنم تا قطره ای باران از خلال آن ها بیرون آید و به خواست من به تو اصابت کند تا تو فقط لبخند بزنی، و این در حالی بود که پیش از فرو افتادن آن قطره باران، ناامیدی تو را پوشانده بود (روم 48) من همانم که می دانم در روز روحت چه جراحت هایی برمی دارد، و در شب روحت را در خواب به تمامی بازمیستانم تا به آن آرامش دهم و روز بعد دوباره آن را به زندگی برمی انگیزانم و تا مرگت که به سویم بازگردی به این کار ادامه میدهم. (انعام  60) من همانم که وقتی می ترسی به تو امنیت میدهم (قریش3 ) برگرد، مطمئن برگرد، تا یک بار دیگه  با هم باشیم (فجر 28-29)  تا یک بار دیگه دوست داشتن همدیگر را تجربه کنیم. (مائده 54)



1-کسی که ایمانش بیشتر است، اخلاقش نیکوتر است.   

۲-بالا ترین درجه ایمان ،

 درجه ای است که هرکس به آن رسید، رستگار و پیروز شد.

۳-دو خصلت است که نیک تر از آن نیست،

 ایمان به خدا و سودمندی برای بندگان خدا.  

۴-نهایت دینداری داشتن ایمان است.  

۵-سه صفت است که هر که داشته باشد، ایمانش کامل است:

خردمندی، بردباری و دانایی.  

۶-نشانه ایمان،

صبر به وقت گرفتاری و سپاس به وقت آسایش است.  

۷-نخستین پایه "ایمان" بردباری است. 

۸-با یاد خدا بنای ایمان محکم تر می شود.  

۹-اگر می خواهی تلاش تو به پیروزی ختم شود،

 ایمان خود را از دست مده.  

خدایا



خدایا

سال جدید رو برای همه خوب بنویس

خدایا

مریض ها رو به آغوش گرم خونوادهاشون برگردون

خدایا

کمکمون کن سال جدید رو خوب برات بندگی کنیم

خدایا

کمکمون کن مثل خونه هامون ، دلهامونم خونه تکونی بکنیم

خدایا

کمکمون کن،کینه ها،کدورتها،زشتی ها،بدی ها رو از دلمون بریزیم بیرون

و بجاش

عشق و محبت و دوستی و صمیمیت بکاریم

آمــیــــــــــــــن

خورشید و افتاب


حضرت مهدی(عج) درادعیه های مختلف به خورشید و آفتاب تشبیه شده اند

یادمان باشد"اگر با آمدن آفتاب بیدار شویم نمازمان قضاست"


 

اللهم اهدنا الصرط المستقیم

الهی
در بسته نیست
ما دست و پا بسته ایم . . .

خداوندا، تو میدانی که انسان بودن و ماندن در این دنیا چه دشوار است

چه رنجی میکشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است . . .

 



کلامی که هیچوقت معنیشو درک نمیکنم :

الا بذکرالله تطمئن القلوب

 

نام او آرامش دهنده قلبهاست

اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی ع


    

مولا ز ادب بر آستانت صلوات             هر لحظه به پاکی روانت صلوات


این هدیه زما امام هشتم بپذیر               تقدیم بر تمام زائرانت صلوات

صدباراگرتوبه شکستی بازا



            

باز آ باز آ هر آنچه هستی باز آ

گر کافر و گبر و بت‌پرستی باز آ

این درگه ما درگه نومیدی نیست

صد بار اگر توبه شکستی باز آ

***

وصل تو کجا و من مهجور کجا

دردانه کجا حوصله مور کجا

هر چند ز سوختن ندارم باکی

پروانه کجا و آتش طور کجا

***

وا فریادا ز عشق وا فریادا

کارم بیکی طرفه نگار افتادا

گر داد من شکسته دادا دادا

ور نه من و عشق هر چه بادا بادا

***

یا رب مکن از لطف پریشان ما را

هر چند که هست جرم و عصیان ما را

ذات تو غنی بوده و ما محتاجیم

محتاج بغیر خود مگردان ما را

 


تو که پرواز میکنی تو حرم امام رضا (ع)


تو که کفتر سپیدی روی گنبد طلا

تو که پرواز میکنی تو حرم امام رضا(ع)

توکه از سقا خونه ی این حرم آب میخوری

روی گلدسته های قشنگ اون تاب میخوری

تو که صاحبت داره یه بارگاه با صفا

پس چرا ازم میخوای دائم کنم برات دعا

ای که زائرا میارن براتون آب و دونه

ای که داری جایی واسه خودت تو این خونه

دیگه از غربت صاحبت برام سخن نگو

یا که از تنهایی امام برای من نگو

صاحب من نداره گنبد زردی از طلا

تا که یک لحضه بشینن روی اون کبوترا


صاحب من تو مدینه غریبه

اونکه درد بی دوا رو طبیبه

توبقیع چراغ و برق و خانه نیست

صحبت از شمع و گل و پروانه نیست

تو بقیع پیدا نمیشه لونه ای

کفتری بنشینه روی شونه ای

تو بقیع زاری و اشک و ماتمه

چون بقیع مرثیه ی مجسمه

زائرای فاطمه سرگردونن

همه درد شیعه را خوب میدونن

اینقدر از غربت کفترا نگو

از غریبی امام رضا نگو

اونکه چلچراغ داره تو حرمش

قربون اون همه لطف و کرمش

جون مولا که تو هستی کفترش

راست بگو غریب اونه یا مادرش
نکته : این شعر چون زیبا بود گذاشتمش وگرنه با چلچراغ و زائر زیاد و .... غریب

بودن حضرت از بین نمیره . لقب غریب الغربا رو ائمه معصومین ( علیهم السلام )

به حضرت رضا ( علیه السلام ) داده اند و ایشان یقینا از آینده خبر داشته اند و

میدونستن حرم حضرت اینطور خواهد شد و بقیع اینگونه خراب .


توقعات اقا امام زمان عج


 پرهیز از افراط و تفریط:

امام زمام (عج) در توقیعی می فرمایند:

«تقوا پیشه کنید، تسلیم ما باشید و کار را به ما واگذارید که بر ماست شما را از سرچشمه سیراب بیرون آوریم چنانکه بردن شما به سرچشمه از سوی ما بود ... به سمت راست میل نکنید و به سوی چپ نیز منحرف نشوید.» (1)

اقای من


اقای جمعه های غریبی ظهور کن...


دلم از نبودنت پر است، آنقدر که اضافه اش از چشمانم میچکد
آقای جمعه های غریبی ظهور کن...

تنهانیستی

مقتدر مظلوم:مرجع کد ابزار مذهبی (نوای آنلاین) و شهدا
لحظه ای غافل از احوال دل ما نیستی
جمعه ها هِی میرود اما تو آقا نیستی
من که در هفته یک لحظه به یادت نیستم
جمعه ها یاد تو اما هست تنها نیستی
اللهم عجل لولیک الفرج